Сучасні виклики для української наукової та академічної дипломатії: досвід Києво-Могилянської академії

  • Категорія запису:Випуск ХХVІ

Ольга Полюхович
кандидатка філологічних наук, віцепрезидентка з науково-навчальних студій, доцентка кафедри літературознавства імені Володимира Моренця Національного університету «Києво-Могилянська академія»
DOI:
Анотація. У статті висвітлено академічні зв’язки та досвід співпраці Національного університету «Києво-Могилянська академія» (НаУКМА) з університетами й академічними установами Сполучених Штатів Америки в контексті історії та теперішньої повномасштабної російсько-української війни. Окреслено низку викликів для наукової та академічної дипломатії українських учених, зокрема й могилянців, під час повномасштабної війни. Розглянуто питання та виклики, з якими стикаються українські вчені у зв’язку зі зростанням інтересу до України, її історії, культури, літератури, суспільства та українських студій загалом. Наголошено на ролі української науки та викликах, пов’язаних із посиленням суб’єктності України у світі.
Ключові слова: наукова та академічна дипломатія, українська культура, Києво-Могилянська академія, українські студії, ідентичність, наукова дипломатія, війна.
Завантажити статтю (укр.)
Джерела:
1. Bertelsen, O. (2023) ‘Russian Front Organizations and Western Academia’, International Journal of Intelligence and Counter Intelligence, 36 (4), pp.1–26. doi: 10.1080/08850607.2022.2147807
2. Demina, A. and Poliukhovych, O. (2025) ‘Ukrainian Universities Responding to War: Displacement and Resilience’, Refugee Education Advancement Laboratory (REAL) at George Washington University, 21 January. Available at: https://blogs.gwu.edu/gsehd-real/2025/01/21/ukrainian-universities-responding-to-war-displacement-and-resilience
3. Hewer, U. (2025) ‘Higher Education in Turbulent Times: Challenges, Resilience, Community Response, and Role of Universities (Experience of the US and Ukraine): A Roundtable with Professors from Ukraine’, Refugee Education Advancement Laboratory (REAL) at George Washington University, 7 May. Available at: https://blogs.gwu.edu/gsehd-real/2025/05/07/higher-education-in-turbulenttimes-challenges-resilience-community-response-and-role-of-universitiesexperience-of-the-us-and-ukraine
4. Kostiuchenko, T. and Martsenyuk, T. (eds.) (2024) Russia’s war in Ukraine 2022: Personal Experiences of Ukrainian Scholars. Hannover; Stuttgart: Ibidem-Verlag.
5. Shuvalova, M. (2024) ‘First Novels, Then Tanks: Contemporary Russian Military Fiction (2009–22) and Ukrainian Literature about the War (2015–22)’, in Kostiuchenko, T. and Martsenyuk, T. (eds.) Russia’s war in Ukraine 2022: Personal Experiences of Ukrainian Scholars. Hannover; Stuttgart: Ibidem-Verlag, pp. 185–203.
6. Tsymbalyuk, D. (2023) Do Not Despair: A Letter to a Scholar Whose Homeland Will Be Attacked by Russia Next. Available at: https://daryatsymbalyuk.com/DO-NOTDESPAIR