Публічна дипломатія України в Кувейті: потенціал нестандартних рішень

Олександр Балануца
Надзвичайний і Повноважний Посол України в Державі Кувейт, кандидат економічних наук
ORCID 0000-0002-3470-9486

Ольга Сегеда
третій секретар Посольства України в Державі Кувейт, магістерка східної філології
ORCID 0000-0001-5155-9515

DOI 10.37837/10.37837/2707-7683-2020-15

Анотація. У статті розглянуто заходи української публічної дипломатії, яких уживає Міністерство закордонних справ України в співпраці з іноземними дипломатичними установами задля зміцнення позитивного іміджу України на міжнародній арені. Було з’ясовано, що сучасна концепція української публічної дипломатії, яка замінила радянський принцип «культурно-гуманітарної співпраці», потребує оновлення методів і шляхів її реалізування. Зокрема, ідеться про опанування можливостей цифрової дипломатії та опрацювання комплексних іміджевих проєктів із залученням державних і приватних акторів. Такий підхід, вочевидь, вимагатиме злагодженої координації дій між державними органами й громадськими організаціями, фондами, а також застосування новітніх цифрових технологій у роботі дипломата. З огляду на безпрецедентність таких ініціатив в органах дипломатичної служби України одним з аспектів цього дослідження було спроєктувати перспективи для закордонних дипломатичних установ проводити масштабні іміджеві заходи й проєкти у сфері цифрової дипломатії. З огляду на багатогранність поняття публічної дипломатії було констатовано, що немає єдиного алгоритму забезпечення успішної практики публічної дипломатії. З іншого боку, світові індекси на кшталт «The Soft Power 30», «Global Go To Think Tank Index Report», «Future Brand Country Index 2019» математично обчислюють успішність країн у царині публічної дипломатії. На прикладі «Тижня України в Кувейті 2020» та онлайн-заходів, які ініціювало Посольство України в Державі Кувейт, у статті наведено аналіз ефективності альтернативних підходів до реалізування публічної дипломатії України в Кувейті.
Ключові слова: публічна дипломатія, іміджеві проєкти, цифрова дипломатія, міжнародний імідж.

Завантажити статтю (укр.) / (англ.)

Джерела
1. Про затвердження Плану заходів МЗС на 2020 рік із реалізації бюджетної програми 1401110: наказ Міністерства закордонних справ України від 22.01.2020 р. № 32. 22 с.
2. Процюк М.В. Публічна та культурна дипломатія як засіб «м’якої сили» України: запозичені моделі, реальні кроки та стратегічні пріоритети // Зовнішня політика і дипломатія: традиції, тренди, досвід. 2016. № 22. С. 22–28.
3. Mcclory, J. (2019). The Soft Power 30 index. USC Center on Public diplomacy [online]. Available at: https://softpower30.com/wp-content/uploads/2019/10/The-Soft-Power-30-Report-2019-1.pdf [in English]
4. McGann, J.G. (2020). 2019 Global Go To Think Tank Index Report. University of Pennsylvania – Scholarly Commons. 265 p. [in English]
5. Future Brand (2019). Future Brand Country Index 2019 [online]. 153 p. Available at: https://www.futurebrand.com/uploads/FCI/FutureBrand-Country-Index-2019.pdf [in English]
6. Embassy of Ukraine in Kuwait (2020). Cultural and humanitarian cooperation [online]. Available at: https://kuwait.mfa.gov.ua/en/partnership/422-naukovo-tehnichne-spivrobitnictvo-mizh-ukrajinoju-ta-kuvejtom [in English]
7. Тиждень України в Кувейті 2020 (світлини) [Електронний ресурс] / Посольство України в Державі Кувейт. 25 січня 2020. Режим доступу: https://kuwait.mfa.gov.ua/galleries/tizhden-ukrayini-v-kuvejti-foto