Міжнародний досвід. Національний брендинг

  • Категорія запису:Випуск XX

Людмила Чекаленко
Докторка політичних наук, професорка Дипломатичної академії України імені Геннадія Удовенка, заслужена діячка науки і техніки України

DOI https://doi.org/10.37837/2707-7683-2019-44

Анотація. У пропонованій статті йдеться про досвід зарубіжжя у формуванні й просуванні політики національного брендингу. На переконання автора для посилення позиції України у світі необхідно починати з розгортання й підвищення рівня двосторонньої співпраці. Особливу увагу необхідно звернути на такий механізм взаємодії, як поширення інформації і поліпшення іміджу держави. Автор звертає увагу на те, що складником іміджування держави є територіальний брендинг із просування й популяризації конкретних територій. Територіальний брендинг сприяє відновленню інфраструктури, формуванню кваліфікованої робочої сили, стимулюванню місцевого підприємництва та державно-приватних структур, виявленню й залученню територіально сумісних компаній і промислових об’єктів, створенню місцевих визначних пам’яток, розбудовування соціальної інфраструктури й культурних об’єктів. Деякі можливості криються в розкручуванні брендингів сільськогосподарської продукції України. На думку автора, у розв’язанні цих питань має допомогти публічна дипломатія, мережа посольств, серія публікацій у відомих рекламних агенціях. Це сприяє залученню іноземного капіталу з подальшим ефективним просуванням брендингового об’єкту.
Автор стверджує, що Україні потрібна багатовекторна політика, спрямована на всебічний розвиток своїх національних брендів, щоб сприяти успіху експорту, туризму, просуванню своєї культури, залученню інвестицій для забезпечення процвітання економіки. Інформація, яку надано в статті, має на меті ознайомити владні структури України з досвідом закордонних країн у розвитку брендизму задля підвищення зовнішньополітичного та інвестиційного іміджу нашої країни.
Ключові слова: політика, національний брендинг, територіальний брендинг, співробітництво, іміджування, досвід, Україна, інфраструктура, багатовекторна політика.

Завантажити статтю (укр.)

Джерела
1. Cambridge Business English Dictionary, Cambridge University Press [online]. Available at: https://www.cambridge.org/ck/cambridgeenglish/catalog/business-professional-and-vocational/cambridge-business-english-dictionary [in English]
2. Elizabeth Smithson is a content strategist from Boston. She is currently employed as a journalist at Branding Magazine. Enjoys jazz music and crunchy muffins, Branding Mag, [online]. Available at: https://www.brandingmag.com/author/elizabeth-smithson/ [in English] [in English]
3. Smithson, E. (2015). What Is Branding And Why Is It Important For Your Business?, Branding Mag, 14 October [online]. Available at: https://www.brandingmag.com/2015/10/14/what-is-branding-and-why-is-it-importantfor-your-business/ 696 [in English]
4. Philip Kotler. The Father of Modern Marketing, 15 January 2002 [online]. Available at: https://www.amazon.com/Marketing-Places-Attracting-Investment-Industry-ebook/dp/B003DYGNT2 [in English]
5. Anghel, F. (2019). Creativity for Brands and Lions – The Roundtable #37 Creative Marketing Strategy Global 3 min read, 18 June [online]. Available at: https://www.brandingmag.com/2019/06/18/creativity-for-brands-and-lions-the-roundtable-37/ [in English]
6. Simon Anholt. Policy advisor, Ted.com, 12 May 2015 [online]. Available at: https://ideas.ted.com/heres-how-torun-the-world/ 7 SEE [in English]
7. Posener, A. Battle of Ideas 2019. The Attack of the Vatican on Modern Society, Anholt-GfK [online]. Available at: https://www.battleofideas.org.uk/speaker/alan-posener/ [in English]
8. Country Brands 2017. Anholt-GfK Roper Nation Brands Study Reveals Winners, Losers and Trends, The Place Brand Observer, 22 November [online]. Available at: https://placebrandobserver.com/anholt-gfk-nation-brands-index-2017- highlights/ [in English]
9. Country Brands: 2017 Anholt-GfK Roper Nation Brands Study Reveals Winners, Losers and Trends [online]. Available at: https://placebrandobserver.com/anholt-gfk-nation-brands-index-2017-highlights/ [in English]
10. Country Brands: 2017 Anholt-GfK Roper Nation Brands Study Reveals Winners, Losers and Trends [online]. Available at: https://placebrandobserver.com/anholt-gfk-nation-brands-index-2017-highlights/ Terror brandyzmu w ‘social media’ [online]. Available at: http://staniszewskimarek.blogspot. com/2010/02/Autor: pj Źródło: Redakcja Forbes. [in English]
11. About – Charlotte Beers • I’d Rather Be In Charge, 4A’s [online]. Available at: http://charlottebeers.com/about.php.; Charlotte Beers Breaks a Gender Barrier [online] 4A’s. Available at: https://www.aaaa.org/timeline-event/charlotte-beers-breaks-gender-barrier/ [in English]
12. Lariuel, M. (2018). ‘Strategiya YeS v Tsentral’noi Azii ne dostigla svoikh tseley’, 16 May [online]. Available at: http://eurasia.expert/strategiya-es-v-tsentralnoy-azii-ne-dostigla-svoikh-tseley/ [in Russian]
13. Forbes (2018). ‘Inwestorzy zagraniczni mają swoje ulubione lokalizacje. Poznaliśmy je’, 28 June [online]. Available at: https://www.forbes.pl/gospodarka/inwestorzy-zagraniczni-maja-swoje-ulubione-lokalizacje-poznalismy-je/1xpmdls 28 cze 18 13:10 Artur Reszko / PAP Rejestracja firm jest powiązana z tym, gdzie zagraniczni inwestorzy stawiają swoje fabryki. #kongres regionów #inwestycje zagraniczne. Tablytsia: pereklad L. Chekalenko. [online]. Available at: https://www.facebook.com/policies 697 [in Polish]
14. The Marketing Journal (2018). ‘“The Case for Brand Activism’ – A Discussion with Philip Kotler and Christian Sarkar”’, 15 November [online]. Available at: http://www.marketingjournal.org/the-case-for-brand-activism-a-discussion-with-philip-kotlerand-christian-sarkar/ [in English]