Імідж України у світі

  • Категорія запису:Випуск XX

Олена Ялова
Кандидатка політичних наук, начальниця відділу міжнародного усиновлення Управління консульського забезпечення Департаменту консульської служби МЗС України

DOI https://doi.org/10.37837/2707-7683-2019-45

Анотація. У статті йдеться про необхідність створення міжнародного іміджу України. Аналіз світових рейтингів свідчить, що Україна ніколи не посідала провідних місць за рівнем подолання корупції, легкістю ведення бізнесу, індексом миру й демократії. В очах міжнародної громадськості ми – країна з низьким рівнем життя, яка понад 20 років перебуває в позиції «прохачки» й має серйозний збройний конфлікт із РФ. Це формує негативний імідж України. Керівництво країни не вбачає створення позитивного іміджу України за надважливе завдання, тому не має іміджевої стратегії.
Автор статті вважає, що необхідно визначити орган, який відповідатиме за міжнародний імідж країни й допоможе скоординувати співпрацю між усіма організаціями – державними й недержавними. В Україні потрібно подолати бюрократію і зашореність поглядів. Необхідна продумана стратегія, у якій потрібно задіяти всі механізми та інструменти створення потрібного обличчя держави.
На думку автора, перспективним може стати вихід у світовий інформаційний простір. Україна мусить активно формувати світову медійну картину, задіяти потенціал своїх інформаційних агентств. Офіційна державна дипломатія має активно долучатися до процесу формування позитивного міжнародного іміджу України. Необхідно активно вивчати і переймати іноземний досвід. Україна – найбільша країна Європи, з багатою культурною спадщиною, історією та традиціями. Нині економічні показники перебувають на низькому рівні, але перспектива їхнього зростання може залучити іноземні інвестиції.
Аналіз іміджу України показує, що країна ним поки свідомо не керує. Однак навіть мінімальні зусилля зможуть істотно поліпшити позицію України в світовому сприйнятті. Україні є чим пишатися, треба просто почати про це розповідати та доводити до широкої світової аудиторії.
Ключові слова: міжнародний імідж, Україна, державна дипломатія, інформаційний простір, світовий рейтинг.

Завантажити статтю (укр.)

Джерела
1. Khraban, T. (2019). Imidzh Ukrainy kak ob’ekt informatsionnoy voyny. (2019). Aktualni pytannia humanitarnykh nauk: Mizhvuzivskyi zb. nauk. prats vchenykh Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho un-tu im. Ivana Franka, vol. 3, no. 23, pp. 42-51 [online]. Available at: http://www.aphn-journal. in.ua/archive/23_2019/part_3/11.pdf [in Russian]
2. Pasport biudzhetnoi prohramy na 2018 rik, Ministerstvo zakordonnykh sprav Ukrainy [online]. Available at: https://mfa.gov.ua/mediafiles/files/fin/2018-02-20/1401110_2018.rtf [in Ukrainian]
3. Tytova, V. (2014). Suchasni kharakterystyky brenda ‘Ukraina’. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu, vol. 22, no. 24(9/2), pp. 111-118. Available at: http://www.dnu.dp.ua/docs/visnik/fsnm/program_56a619a833733.pdf [in Ukrainian]
4. Zerkalo nedeli (2019). ‘Itogi 2018: reklamnyye roliki mirovykh brendov, kotoryye byli sniaty v Kieve’, 2 January [online]. Available at: https://zn.ua/CULTURE/itogi-2018-reklamnye-roliki-mirovyh-brendov-kotorye-byli-snyaty-v-kieve-304336_.html. [in Russian]
5. General Staff of the Armed Forces of Ukraine (2018). Saber Junction: ‘Dzhentelmeny, skladit vashu zbroiu!’, 21 September [online]. Available at: https://www. facebook.com/GeneralStaff.ua/posts/1090677214434868 [in Ukrainian]