Теоретико-методологічні аспекти дослідження безпекової дипломатії

  • Категорія запису:Випуск XXIII

Сілвестер Носенко
аспірант кафедри міжнародних організацій і дипломатичної служби Навчально-наукового інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI: 10.37837/2707-7683-2022-24

Анотація. У статті розглянуто явище дипломатії як базового інституту міжнародного суспільства. Наведено теоретичні підходи й перспективні методологічні способи дослідження дипломатичних практик у контексті сучасних безпекових процесів, зокрема дотичних до російсько-української війни.
Ключові слова: дипломатія, безпека, англійська школа, праксеологія, практики.

Завантажити статтю (укр.)

Джерела
1. Adler, E. (2005). Communitarian International Relations: The Epistemic Foundations of International Relations. London and New York: Routledge.
2. Adler, E. (2008). The Spread of Security Communities: Communities of Practice, Self-Restraint, and NATO’s Post-Cold War Transformation. European Journal of International Relations, 14(2), 220.
3. Adler-Nissen, R. (ed.). (2013). Bourdieu in International Relations. Rethinking key concepts in IR. London and New York: Routledge, 98.
4. Balzacq, T. et al. (2010). Security Practices. International Studies Encyclopedia Online, 2.
5. Barry, B. (2015). The English School: a neglected approach to International Security Studies. Security Dialogue, 46 (2), 131.
6. Berling, T. (2012). Bourdieu, International Relations and European Security. Theory and Society, 41(5), 451–478.
7. Bigo, D. (2002). Security and Immigration. Toward a Critique of the Governmentality of Unease, Alternatives, 27(1), 76.
8. Bueger, C. (2013). Communities of Security Practice at Work? The Emerging African Maritime Security Regime. African Security, 6(3–4), 301.
9. Bueger, C. (2016). Security as practice, in Dunn Cavelty, M., Balzacq, T. (eds). Routledge Handbook of Security Studies. 2nd ed. London: Routledge, 126–135 from https://www.academia.edu/24761698/Security_as_practice
10. Cohen, R. (1998). Putting diplomatic studies on the map. DSP Newsletter, 4 May, 1.
11. Costa-Buranelli, F. (2014). The English School and Regional International Societies: Theoretical and Methodological Reflections, in Karmazin, A., Costa-Buranelli, F., Zhang, Y., Merke, F. (eds). Regions in International Society: The English School at the Sub-Global Level. Brno: Masaryk University Press, 22–44.
12. Huysmans, J. (2002). Shape-Shifting NATO: Humanitarian Action and the Kosovo Refugee Crisis. Review of International Studies, 28(3), 599–618.
13. Kranser, S. (1999). Sovereignty: Organized Hypocrisy. Princeton: Princeton University Press, 71.
14. Law, J. (2009). Actor Network Theory and Material Semiotics, in Turner, B. (ed.). The New Blackwell Companion to Social Theory. Oxford: Blackwell Publishing, p. 6 from http://www.heterogeneities.net/publications/Law2007ANTandMaterialSemiotics.pdf
15. Melissen, J. (2011). Diplomatic studies in the right season. International Studies Review, 13(4), 723–725.
16. Neumann, I. (2002). The English School on Diplomacy. Netherlands Institute of International Relations (Clingendael). Discussion Papers in Diplomacy, 79, 9.
17. Suganami, H. (1983). The Structure of Institutionalism: an Anatomy of British Mainstream International Relations. International Relations, 7(5), 2367, 2375, 2379.
18. Swidler, A. (2001). What anchors cultural practices, in Schatzki, T., Knorr-Cetina, K., Von Savigny, E. (eds.). The practice turn in contemporary theory. London: Routledge, 85.
19. Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning and Identity. Cambridge: Cambridge University Press.
20. Wight, M. (1991). International Theory. The Three Traditions. Leicester: Leicester University Press, 137.
21. Маркс К. Сочинения: в 30 т. / К. Маркс, Ф. Энгельс. Изд. 2. М: Госполитиздат, 1955. Т. 3. 630 с.