Тетяна Клиніна
кандидатка історичних наук, доцентка кафедри історії та документознавства Національного авіаційного університету
DOI: 10.37837/2707-7683-2023-39
Анотація. У статті висвітлено, як Уряд США використовує піар-технології у зовнішній політиці. Розкрито їхню роль у промоції американських цінностей, розширенні міжнародної співпраці, зміцненні партнерства. Зауважено, що американський уряд застосовує не зовсім «традиційні» інструменти піару: дипломатичні зусилля, дипломатичний тиск і лобіювання; медійні кампанії; залучення інфлюенсерів; психологічні «зусилля» тощо. Наголошено на таких функціях піар-технологій у зовнішній політиці США, як управлінська, комунікаційна, захисна, популяризаційна тощо.
Як приклади застосування піар-інструментів у зовнішньополітичній діяльності наведено кілька історичних подій, зокрема війну у В’єтнамі. Також у статті наголошено на «авторах» певних піар-технологій, якими користується американська зовнішня політика.
Ключові слова: США, піар, зовнішня політика, піар-інструменти, піар-технології, Державний департамент.
Джерела
1. National Constitution Center (no date) First Inaugural Address, 1801. Available at: https://constitutioncenter.org/the-constitution/historic-document-library/detail/thomas-jefferson-first-inaugural-address-1801
2. U.S. Embassy and Consulates in Brazil (2017) Remarks by President Trump to the 72nd Session of the United Nations General Assembly. Available at: https://br.usembassy.gov/remarks-president-trump-72nd-session-united-nations-general-assembly
726
3. Тихомирова Є. Паблік рилейшнз у глобалізованому світі: монографія. К.: Наша культура і наука, 2004. 489 с.
4. Grunig, J. E. (1993) ‘Public relations and international affairs: Effects, ethics, and responsibility’, Journal of International Affairs, 47(1), pp. 137–162.
5. L’Etang, J. and Pieczka, M. (eds.) (2006) Public Relations: Critical Debates and Contemporary Practice. New York: Routledge. doi: https://doi.org/10.4324/9780203822449
6. Signitzer, B.H, and Coombs T. (2020) ‘Public relations and public diplomacy: Conceptual convergences’, Public Relations Review, 18 (2), pp. 137–147.
7. ShareAmerica (2023) Available at: https://share.america.gov/about-us
8. Al-Rawi, A (2020) ‘US public diplomacy in the Middle East and the Digital Outreach Team’, Place Brand Public Diplomacy, 16, pp. 18–24. doi: https://doi.org/10.1057/s41254-019-00122-w
9. Bloodgood, E. and Masson, T. (2018) ‘Digital technology and the changing face of diplomacy’, Policy Options, 16 March. Available at: https://policyoptions.irpp.org/magazines/march-2018/digital-technology-and-the-changing-face-of-diplomacy
10. Hill+Knowlton Strategies (2023) Available at: https://www.hkstrategies.com/en